maandag 30 juli 2007

Rommelen


We zijn in de gelukkige omstandigheid dat we veel zolderruimte hebben. Maar één keer is die zolderruimte vol. We wonen hier nu vijftien jaar en nu is het zover: alles is volgestouwd. We hebben geen idee meer waarmee.

Ik heb nog een weekje vrij en meestal begin ik dan wat in huis te rommelen. E. is dan ook altijd blij dat ik weer aan het werk ga. Die houdt niet van dat gerommel in huis. Dit weekend zijn mijn zoon en ik begonnen de zolder van de schuur op te ruimen. Dat is een stoffige klus. Het is de bedoeling om op de schuurzolder dingen te bewaren die we niet kwijt willen, maar die we niet meer regelmatig gebruiken. Dan kunnen we de zolder in huis gebruiken voor de dingen waar we nog wel regelmatig gebruik van maken.

Om ruimte te maken moet er het een en ander weg. Vloerbedekking van vijftien jaar geleden, gebarsten marmoleum, het begin van een houten bus -een onafgemaakt project van mijn toen nog zeer jeugdige zoon-, een halfvergane koffer waarin E. voor zijn eindexamen een expositie bouwde, en zo nog het een en ander. Samen 150 kilo geschiedenis. Twee ritjes naar de stort. En de rekening: €22,50. Dat was even slikken, maar omgerekend valt het natuurlijk nog mee: maar €1,50 per jaar.

Ik denk dat dat bedrag nog wel een beetje gaat oplopen, want we zijn nog lang niet klaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten