donderdag 5 juli 2007

Vakantiekriebels


 

Vakantiekriebels. Het is bijna zover, maar ik heb ze nog helemaal niet. Meestal komen ze wel als je terugdenkt aan vorige vakanties.

Bij ons thuis bereisden we vroeger niet de hele wereld, maar we hadden de wereld aan pret. We bescheuren ons nog regelmatig om het verhaal van de waterfietsen. Ik ging al niet meer mee, maar mijn twee zusjes nog wel. Pa en moe zouden met ze gaan waterfietsen. Moe droeg die dag een rokje. In de hele collectie waterfietsen was er eentje zonder front. En ja hoor, mijn moeder en die waterfiets troffen elkaar. Het is duidelijk dat je dan niet de behoefte hebt om op te vallen. Maar helaas, mijn moeder raakte in de rietkragen verzeild en kwam daar niet meer uit. Man met megafoon langs de kant en maar schreeuwen...Nog steeds erg leuk.

En als je dan thuiskwam volgde de napret, vooral bij het bekijken van de foto's. Mijn moeder was bij ons thuis vooral degene die foto's maakte. En mijn moeder heeft veel talenten, maar fotograferen is daar niet één van. De onderstaande foto, gemaakt tijdens een vakantie in Zeeland, illustreert dat.

Wat zie je hier op de foto? Leden van ons gezin? Nee, deze drie mensen zijn volslagen onbekenden. Per ongeluk verzeild geraakt op de foto. Mijn moeder wilde eigenlijk een foto maken van het luchtspektakel. Wat dat luchtspektakel precies was, weet ze na al die jaren niet meer. Iemand die met een parachute naar beneden sprong? Of was het iemand aan zo'n paraglider? Geen idee, hij hing ergens aan in de lucht, zoveel is duidelijk. En het was mooi weer natuurlijk, dat zie je zo.

Ja ze beginnen toch weer te komen: de vakantiekriebels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten