maandag 8 september 2008

Okselpads

Je hebt ze in allerlei soorten en maten: pads. Je hebt eye make up remover pads, je hebt koffiepads. En nu heb je ook okselpads. Bij Het Kruidvat kun je voor de meeneemprijs van €1.49 de 1,2, Dry okselpads krijgen. 100% katoen en je wordt er nooit meer op betrapt dat je zweetplekken onder je armen hebt. Je hebt ze in large, voor de grote oksel en medium voor de heel gewone oksel.

Ik zet mijn leesbril op om de kleine lettertjes mee te krijgen. Ik heb natuurlijk wel een aantal vragen. Ten eerste: als die pads het zweet absorberen, absorberen ze dan ook de deo? Zo ja, dan is namelijk het effect: ik heb geen natte plekken, maar ik stink als een beer. Ten tweede: gaan ze geabsorbeerd en al zwellen? Als hierop het antwoord ja is, dan heb je het effect dat je je armen niet meer tegen je lichaam kunt drukken zonder je pads uit te persen. Ik lees het antwoord niet.

Misschien is het voor overmatige zweters een oplossing. Maar ik denk dat ik er nog eerder botox in zou laten spuiten. (Dat schijnt ook zeer effectief te zijn). Met alle op de huid gedragen verbanden heb ik namelijk de ervaring dat ik ze er liever niet heb. Tijdens de periode dat ik borstvoeding gaf gebruikte ik borstcompressen. Die waren ook van puur katoen. Maar als je die nat hebt, dan lek je misschien niet door, maar het is een onaangenaam gevoel. Dat effect onder de arm... ik moet er niet aan denken. En ook al doen de reclames het anders voorkomen, het dragen van maandverband is ook geen huppelervaring.

Mijn 'pads'-rijtje ziet er dan ook als volgt uit:
  • eye make up remover pads: JA
  • Koffiepads: JA
  • Okselpads: NEE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten