dinsdag 23 december 2008

Met een mutsje

Gisteren maakte ik mijn eigen rubriekje voor de Linda. Gisteravond zag ik Linda's neef Johnny de Mol voor de televisie. Hij was op reis met Filemon Wesselink. Ze waren in Egypte, in de woestijn. En Johnny droeg een mutsje. Een wollen mutsje. Een wollen mutsje in de woestijn. Dat viel op.

Johnny

Johnny is de zoon van John de Mol en Willeke Alberti. Ik begrijp zelf niet goed waarom John de behoefte had om zijn zoon Johnny te noemen. Dat vind ik lullig. Een vader die Fred heet, noemt zijn zoon toch ook geen Fredje of Freddy? Noem 'm dan gewoon John. En als je dan als ouderlijk paar John de Mol en Willeke Alberti hebt, dan hoop je toch dat het lot je verder gunstig gezind is. Dan hoop je dat je -ook al is het maar een heel klein beetje- op Willeke Alberti lijkt. Maar dat was Johnny niet gegund. Johnny is, zoals zijn naam ook al zegt, een kleine John. In het Gronings zeg je dan: "Hai is hom oet de kop sneden."
Het mutsje van Johnny moest denk ik een bad hair day maskeren. Want die heeft Johnny zeer regelmatig. Iedereen die Johnny wel eens voor de tv ziet, kan dat bevestigen. Hij heeft er vaker wel eentje dan geen. Zijn leven bestaat uit een aaneenschakeling van bad hair days.

Leuke vent

Maar dat deert Johnny niet. Zoals het hem denk ik ook niet deert dat hij op zijn vader lijkt. En dat hij kleine John is genoemd. Onbekommerd begeeft hij zich tussen de mensen op tv. Johnny is namelijk een leuke vent. Johnny wekt de indruk op tv ook gewoon Johnny te zijn. Hij heeft het doorgaans naar zijn zin. Dat is leuk om naar te kijken en heel verfrissend. En dan doet het er helemaal niet meer toe dat hij de kleine John is of dat hij de ene na de andere bad hairday heeft. Het is ontwapenend. Geef ons meer mensen voor de tv die gewoon een muts opzetten als hun haar niet zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten