vrijdag 2 januari 2009

Uitgeslapen

Ik dacht dat ik het niet meer kon: uitslapen. Maar dat valt toch mee. Het lukt nu best. Het is lang donker en ik heb geen plannen. Vooral dat laatste maakt veel verschil. Vanmorgen betrapte ik me namelijk alweer op de eerste planvorming. Ik was vroeg wakker en had voor vandaag ineens allemaal plannen. En dan kan ik erop gaan zitten wachten: dan ben ik zo klaarwakker. Maar gelukkig kon ik ze nog weer terugdringen. Pas toen ik de plannen uit mijn hoofd had gezet kon ik weer inslapen. De kerstvakantie is een van de weinige vakanties waarin me dat zo goed lukt. Je kunt niet buiten zijn om klusjes te doen en binnen heeft het niet veel nut om in actie te komen. Echt opruimen of klussen gaat toch pas weer lukken als de kinderen naar school zijn.

In het weekend of in andere vakanties zijn er meestal veel dingen die ik wil doen. En dan ben ik ook vroeg op. Maar vandaag nog even niet. Alle plannen zijn weer geschrapt en ik heb alleen het hoognodige gedaan. Een beetje wassen, een beetje opruimen, maar niet teveel. Vandaag was er de dag voor: de kinderen zijn namelijk op stap, dus nu heeft het ook een optimaal effect. En natuurlijk ben ik vanmiddag bij de super geweest voor de wekelijkse boodschappen. Daar zag ik nog een klein romantisch intermezzo voor de wijnen tussen twee jonge supermedewerkers. Geen spanning, list of bedrog, maar de alledaagse romantiek tussen een stel dat al langer bij elkaar is. Schattig, dat wel. Ik heb natuurlijk liever een schandaaltje, maar dat zat er vandaag niet in. En het past ook wel bij deze vakantie, het kabbelt lekker voort. Maandag ben ik er wel weer klaar voor: voor de intriges, de spanning en de hectiek van het werk.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten