woensdag 23 februari 2011

Gnomeo en Juliet


Vandaag is de laatste dag van mijn krokusvakantie. De kinderen plakken er nog een paar dagen aan vast, maar ik ga weer aan het werk. Met alle kinderen heb ik al wel een moeder-zoon/-dochtermoment gehad. Vandaag was de jongste aan de beurt. Ze wilde graag samen met mij naar de bioscoop. Na een langdurig selectieproces, kwam ze uit op de film Gnomeo en Juliet, een tuinkabouterfilm, die volgens haar met een 3D-bril moest worden bekeken. Al met al klonk het niet als iets waar ik op voorhand warm voor loop, dus voordat het zover is, lig ik even ingekakt op de bank moed te verzamelen. De jongste is druk in de weer. Als ik klaar ben om te vertrekken, komt ze opdagen met twee smokey eyes. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze dat opgepikt uit haar favoriete handboek Zo doe je dat. Ze lijkt een beetje op Morticia uit de Addamsfamilie, maar zeker niet op iemand die op het punt staat een tuinkabouterfilm te gaan kijken. In overleg schminken we haar dan ook een beetje af. Ze doet eerst zelf een poging, maar die is enigszins halfslachtig, dus ik help haar nog even. Het diepe zwart verdwijnt, er blijft een zweempje grijs achter en de mascara natuurlijk. En zo zijn we dan klaar voor Gnomeo en Juliet. Ze heeft genoten en eerlijk is eerlijk: ik ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten