woensdag 9 februari 2011

Oprekken en in beweging blijven


Deze week is een volle week met deadlines en een onverwachte invalbeurt. Doorgaans overdenk ik de dag alvast In de auto. 's Middags laat ik de dag van me afglijden. 's Maandags overdenk ik de drukte van de week. Het lijkt op het werk steeds drukker te worden. We werken voor steeds meer mensen met steeds minder mensen. Op zich hou ik van druk en deadlines. Ik heb niet voor niets al jaren een baan waarin ik met deadlines werk. Druk en deadlines dwingen je tot presteren. Je moet iets afleveren, je moet beslissingen nemen. Op zich levert dat me geen 'foute' stress op. Ik weet inmiddels dat ik dat kan en vaak krijg ik er ook energie van. Doordat het aantal klussen op mijn bureau groeit, merk ik dat ik de klussen met een deadline steeds verder naar achteren schuif, zodat ik er steeds minder tijd voor heb. Op die manier leg ik meer druk op mezelf om meer te kunnen doen. Wat ook erg belangrijk is als je veel klussen hebt, is dat je ze allemaal in beweging houdt. Het kost namelijk oneindig veel meer energie om klussen die stil komen te liggen weer op gang te krijgen. En dan natuurlijk direct afhandelen wat je direct kunt afhandelen. Maar hoe ver kun je gaan met drukte en deadlines? Die vraag stel ik mezelf maandagmorgen. Een antwoord heb ik niet, maar ik ben tevreden met mijn strategie tot nu toe: oprekken en in beweging blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten