vrijdag 27 mei 2011

Een taakje voor jou


Vanavond is het de laatste avond van de Avondvierdaagse, of zoals wij het hier in huis noemen: de Aaa-vierdaagse. De tijd dat onze kinderen meeliepen ligt alweer een tijdje achter ons. "Heb jij eigenlijk wel eens meegelopen met de avondvierdaagse?", vraag ik E. "Nee, dat vond pappa altijd meer een taakje voor jou", zegt de jongste. En inderdaad, ik heb twee keer meegelopen. Beide keren werd ik ingedeeld bij de kleuters, dus om de vijftig meter hing ik met een plassend kind in de berm. "Daar ben ik gewoon niet zo geschikt voor", zegt E. En dat is inderdaad de tekst die hij dan altijd gebruikte. E. drukte zijn snor niet als het ging om luiers verschonen, zwemlessen of wat dan ook, maar feestjes, evenementen en andere publieke zaken zijn aan hem niet besteed. "Daar ben jij gewoon veel beter in.", zeg E. Hij heeft er nooit mee gezeten en ook nooit de ambitie gehad om dit soort 'taakjes' van mij over te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten