zondag 7 augustus 2011

Van zekere leeftijd


"Kijk, er is ook post voor jou", zegt de jongste. Een enkele envelop ligt in de vensterbank. Het is er eentje van De Zonnebloem, zie ik. Wat moet zo'n envelop van De Zonnebloem nu bij mij? Ik associeer dat onmiddellijk met bejaarden- en invalidenreizen. Het moet niet gekker worden. Op mijn facebookpagina word ik ook al voortdurend bestookt met advertenties over gladtrekkende cremes en schaamlipcorrecties (!). Ik heb zelf geen klachten, zou er werkelijk niet op gekomen zijn, maar als vijftiger pas ik blijkbaar in de doelgroep. En nu dan die Zonnebloem. Zo word je met je neus op de werkelijkheid gedrukt.

Als ik de envelop van de Zonnebloem open, is het geen uitnodiging om vrijwilliger te worden. Het is ook geen uitnodiging om mee te gaan; het is enkel een oproep om geld over te maken voor De Zonnebloem. Dat valt dan nog weer mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten