zaterdag 5 mei 2007

Favorieten


'Je gaat toch niet over mij bloggen?' vraagt E voordat ik aan het avontuur begin. Tja hij is natuurlijk wel een van mijn favoriete gespreksonderwerpen. 'Misschien soms', pareer ik. Jaren was hij ook mijn favoriete foto-object. Op vakantiefoto's zie je E. in het kinderloze tijdperk vaak staan. Meestal zich uit het beeld spoedend of met een verveelde of gekke bek. Voor mij is een vakantiefoto namelijk vooral leuk als er iemand op staat.

Sinds de kinderen er zijn, zijn er meer mogelijkheden. Vooral toen ze klein waren. Toen kon je ze pas echt lekker fotograferen. Vonden ze allemaal prima. Dat wordt nu alweer beduidend minder. Maar ook nu probeer ik vaak foto´s te maken met leden van mijn gezin erop. Ik ben mensgericht. Voor E. is een foto niet persé mooier als er iemand op staat. Hij maakt ook graag foto´s van de omgeving. Ook dan zie je natuurlijk waar je geweest bent. Maar het is niet hetzelfde, hoe mooi de Millenniumbrug in Londen ook is, ik zie´m toch het liefst met een delegatie van mijn gezin erop.

Dus ja, bij het bloggen gaat het ook af en toe over hen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten