zondag 20 mei 2007

Nie verkeerd nie

Er zijn er die een hele fles wijn drinken zonder met hun ogen te knipperen. Ik behoor niet tot die categorie. Halverwege een glas wijn verandert mijn gemoedstoestand al. De temperatuur loopt op, de ontspanning slaat toe en de stemming zit er alras goed in. Na slechts één glas ben ik al compleet ontremd. Dus ja, dat is goedkoop dronken worden.

Zo af en toe drink ik een glaasje. Uitsluitend binnenshuis. Deze keer was het een Zuid Afrikaans wijntje. Door E. volgens mij 100% op titel geselecteerd: Nie verkeerd nie. Een aparte smaak: eerst een beetje zoetig en daarna een beetje een houtsmaak. Koppig wijntje ook. We waren net in gesprek toen ik na een half glas de gebruikelijke verschijnselen ging vertonen. Het mag duidelijk zijn: het gesprek was over. "Hoeveel zit hier in?", vraag ik nog. Puur voor de vorm kijkt E. op de fles. "15%", zegt hij volstrekt onaangedaan. "15%! Geen wonder dat dat er zo inhakt!".

Naarmate de bodem van mijn glas (ja echt waar, we hebben het over één glas!) verder in zicht komt, word ik steeds vrolijker. Ik heb een enorme lol: ik heb werkelijk zin om even te zingen. Mijn lichaam is zo soepel; het is onvoorstelbaar! Mijn botten lijken wel vloeibaar. En ik ben echt prima op temperatuur. Nie verkeerd nie!

Als ik later, weer in normale doen, op het internet kijk, dan zie ik dat ik werkelijk een uitstekend wijntje heb gedronken. Want hoe staat Nie verkeerd nie omschreven? Als een: "Mondvullende, houtgerijpte wijn met een soepele karakter. Zoals de naam zegt, 'nie verkeerd nie'.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten