zaterdag 25 februari 2012

Terug van weggeweest


Het heeft even geduurd, maar nu is het dan zover: Praats is terug! Op 22 augustus 2011 zou weblog.nl een dagje uit de lucht zijn in verband met een migratie. Een dag niet bloggen. Dat moet toch kunnen. Inmiddels zijn we een half jaar verder en nog is weblog.nl niet weer in de lucht. Hoe het zo vreselijk uit de hand heeft kunnen lopen met de migratie van weblog weet ik niet. Ik geloof er niet meer in en daarom ben ik overgestapt naar Blogger. Ik heb lang gewacht: eerst tot het goed ging komen. Ik kon namelijk niet geloven dat een grote partij als Sanoma Media, de eigenaar van weblog.nl, er zo'n potje van zou maken. Ik wilde eigenlijk niet weg bij weblog: 1500 berichten stonden er inmiddels. De eerste jaren van mijn blog maakte ik nog keurig een back up. Maar daar ben ik na twee jaar mee gestopt. Gelukkig heb ik alle 1500 berichten die ik in de afgelopen jaren heb geschreven veilig kunnen stellen. Die wilde ik namelijk graag meenemen. Maar ook aan mijn verzoek om me een exportbestand te leveren is door weblog.nl nog geen gehoor gegeven. Dus vandaag ben ik begonnen met een deel handmatig terug te zetten.
Een enorme klus en ongewoon ook natuurlijk, want welke blogger plaatst op een dag vijftig berichten? Dat wekte argwaan bij Blogger. Nadat ik vijftig berichten had geplaatst, moest ik iedere keer een verificatiecode intoetsen om te bewijzen dat ik geen computer ben. Het vordert gestaag: ik heb april, mei, juni en juli van 2007 inmiddels geplaatst. En vanaf nu probeer ik daar weer nieuwe stukjes aan toe te voegen.

Dus vanaf vandaag is Praats weer terug. Morgen zal ik even een update geven van het afgelopen half jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten