vrijdag 30 maart 2012

Grenzen aan het begrip

"De leukste stukjes vind ik die die over jouzelf gaan", zegt E. Op deze manier probeert hij me te stimuleren om het niet over hem te hebben. Hij heeft liever niet dat het over hem gaat. Dat is op zich jammer en ook niet erg realistisch, want ik heb een real life blog en in mijn real life is E. heel belangrijk. Dus komt hij ook regelmatig in mijn blog voor. Zo ook gisteren. Met bijna een dag vertraging leest E. het vanavond op zijn ipad. Hij zit op zijn favoriete stoel in de kamer. "Dit komt totaal niet overeen met de werkelijkheid!" zegt E. "Dat is toch zeker precies zoals het ging", zeg ik. "Nee, dat zei ik helemaal niet", zegt E. Op dit moment is er geen spoor van de vergeetachtigheid -die hem toch regelmatig plaagt- te bekennen. Hij kan de conversatie letterlijk reproduceren. "Ik zei dat ik zeker een begripvolle vrouw heb, maar dat ik me er scherp van bewust ben dat daar grenzen aan zijn." Ik dacht dat dat ook was wat ik had geschreven, dus ik lees het stukje er nog even op na. En nee, dat staat er niet precies, maar wel ongeveer dacht ik. In de geest is het hetzelfde, tenminste in mijn beleving. Maar goed, het was dus geen letterlijke quote. En omdat ik de werkelijkheid beslist geen geweld aan wil doen -ik schrijf tenslotte een real life blog- zet ik het bij deze even recht.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten