zaterdag 31 maart 2012

Vroege freestyler

Meestal hangen E. en ik 's avonds op gewone werkdagen onverantwoord lang rond. Omdat we zo lang rondhangen, zien we regelmatig 24/7 voorbij komen bij het allerlaatste zaprondje. Het is een leuk programma over het mooiste wat die dag online bracht. Gisteren zat Lange Frans bij 24/7. Vraag me niet waar het allemaal over ging, want ik was niet heel erg aan het opletten. Ik was druk bezig -ook niet zo slim zo laat op de avond- met multitasken: krantje erbij en met één oog en oor luisteren en kijken naar de televisie. Tot mijn aandacht ineens getrokken wordt. Er wordt gezongen over nasi en bami met veel Aiaiaiaiaiai's erbij. Vrolijk muziekje. En Lange Frans moet dan ineens invallen met een zelfverzonnen tekst. En dat noem je dan freestylen. "Oh weet je nog wel dat ik dat vroeger ook altijd deed als we stonden te afwassen?", zeg ik tegen E. Die weet het nog maar al te goed. Ik vond dat namelijk altijd ontzettend leuk. Toegegeven: E. echt een stuk minder. Ik doe het nog wel eens, maar niet met dezelfde ijzeren regelmaat als destijds. Wat een afwasmachine allemaal al niet kapot kan maken... "Eigenlijk was ik dus een freestyler avant la lettre", zeg ik. En ik was natuurlijk de eerste niet. De aller-, allereerste freestyler was natuurlijk...broodbakker en sneldichter Willy Alfredo! Jammer genoeg vind ik geen bewegend beeld van Willy en zelfs een geluidsfragment ontbreekt. Ik vind alleen een foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten