zondag 13 mei 2012

De vijf boeren

Bij Boer zoekt vrouw gaat het bij mij net als bij een voetbalkampioenschap: ik groei erin. Als het kampioenschap begint, mopper ik op E. omdat we steeds naar voetbal moeten kijken. Op een gegeven moment slaat het dan om: dan wil ik alles zien, inclusief alle analyses en praatprogramma's. Daar sla ik dan zo in door, dat bij E. de irritatiegrens wordt bereikt. En dan volgt na zo'n kampioenschap natuurlijk  het zwarte gat: want wat moet je dan nog doen met je tijd?

Zo gaat het ook ongeveer bij Boer zoekt vrouw. Vanavond waren de eerste oproepen. Ik kijk er dan vrij nuchter tegenaan. Maar er komt een moment dat dat omslaat. Dan word ik erdoor gegrepen. Aan het eind van het vorige seizoen Boer zoekt vrouw was ik zo ver heen, dat ik zelfs fan ben geworden om de extra filmpjes te kunnen bekijken. (Zo weet ik via het fankanaal ook dat Femke zwanger is. En ja: van Gijsbert!).

Vanavond waren zoals gezegd de oproepen. De oudste was vanavond nog thuis. Dus konden we net als ieder seizoen een prognose maken: wie gaat door en wie niet? Dit zijn onze vijf boeren: Hans, Henk, Henrieke, Martin en dan hopen we natuurlijk op Johan, de enige Groningse boer, maar het kan ook Jan (de helft van de tweeling) zijn. Nog even tot 2 september wachten voor de uitslag. Kijk maar even: http://www.bzv.kro.nl/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten