vrijdag 18 mei 2012

Profiteer ervan!

"Je kunt mijn blog nu in 54 talen lezen", vertel ik opgetogen. Het is een nieuwe gadget van Blogger. "Heb je veel buitenlandse lezers dan?", vraagt E. "Niet dat ik weet", zeg ik. Maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het is gewoon te gek om mijn eigen teksten in andere talen vertaald te zien. Wie heeft dat nou? Nou ik dus (en het ligt natuurlijk ook binnen handbereik voor al die andere bloggers van Blogger).

Zo schreef ik gisteren over Bruin water. In het Zweeds is dit de intro: Runt middagstid, upptäcker jag det: brunt vatten i toaletten. Jag misstänker en liten men mycket tvivelaktiga förstoppning. Ännu mer än spolarna. Fortfarande brun. Återigen, återigen, åter igen. Fortfarande brun. 


En eergisteren over tunewiki. In het Afrikaans: Ek sing graag mee. En self dink ek dikwels dat dit aardig gaan, maar dit lyk teen te val as ek my gesin moet glo. Toegegee: ek is nie regtig tekstvast. Maar gelukkig is daar deesdae 'n perfekte oplossing vir: tunewiki!

Of het begin van Helaas pindakaas in het Japans: "それは昔あった、"以前はジャンボのフレンドリーキャッシャー、スーパーde Boer氏は述べています。彼らは私vreemdgaスーパーマーケット賢明な場合hengelt。"私はまだ、いつも木曜日に、聞いています。私は金曜日に押すように。" 私自身は明確にされていましたJumbofanを、確信していない午前にもかかわらずだから!
Gelukkig zijn hier niet alle woorden vertaald, zodat je nog een beetje ziet waar je gebleven bent.

Kortom: het is hartstikke leuk! Profiteer ervan. Waarom mijn blog steeds in het Nederlands lezen als het ook in het Zweeds, Afrikaans of Japans kan?
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten