vrijdag 13 juli 2012

Pijn lijden voor een smoothie


Ik kom steeds meer toe aan de flauwekul waar ik zo dol op ben: het lezen en doornemen van folders en gratis drukwerk. Zo nam ik woensdag het Etos-blaadje Mooi mee. En daar leerde ik weer het een en ander over lichaamsbeharing en lichaamsontharing, een onderwerp dat me mateloos boeit - ook al heb ik zelf geen weelderige lichaamsbeharing. Na het lezen van het Etos-blad ben ik daar blij om, heel blij.

Een volle driehoek

Schaamhaar was in de jaren zestig, toen ik geboren werd, niets om je voor te schamen. Iedereen droeg het in een mooie volle driehoek. Tegenwoordig wordt het in een streepje of in een hartje gedragen, of het is helemaal verdwenen. En dat is dan een smoothie... Voor zo'n smoothie moet flink pijn worden geleden en het is nog onderhoudsgevoelig ook. Zo moet je je schaamhuid maar liefst drie keer in de week scrubben om het ingroeien van haren te voorkomen. Ook wordt aangeraden om 30 minuten voor de waxbeurt een paracetamolletje in te nemen. Dit in verband met de pijn...

Een pruikje

In Azië hebben mensen van nature weinig schaamhaar, maar daar vinden ze veel schaamhaar juist mooi. Daar zijn schaampruikjes, stukjes kunstschaamhaar om op te plakken, heel populair. Het staat er niet bij, maar ik vermoed dat daar wordt aangeraden om een half uur voor het verwijderen van het schaampruikje een paracetamolletje te slikken.

Partnerkeuze

Nou waren wij mensen in den beginne over de hele linie zwaar behaard. Veel van dat haar verdween, maar in de schaamstreek, onder de oksels en op het hoofd bleef het zitten. Dat is dus vast niet voor niks. In het artikel wordt ook het antwoord gegeven op de vraag Waarom zit dat haar er eigenlijk?  Dat haar zit er namelijk, omdat het een rol speelt bij de seksuele aantrekking. Al dat haar kan de geur van je geslachtsdeel namelijk goed vasthouden, want daar reageren we onbewust op bij onze partnerkeuze. 

Jammer genoeg krijgen we geen antwoord op de vraag: Wat voor gevolgen heeft het dan als je al dat haar verwijdert? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten