vrijdag 21 september 2012

Een ballenknijper met een bouwvakkersspleet

Trimzwemmers dragen ballenknijpers. Dat viel me gisteravond ineens op. Voor onze aquajogles is er namelijk trimzwemmen. Wellicht dragen ze een ballenknijper omdat die zoveel gestroomlijnder is dan shorts. Mijn mannen dragen shorts. Dat is geen toeval, dat is een bewuste keuze. Echte kerels dragen namelijk geen ballenknijpers, aldus de mannen hier in huis. Echte kerels dragen zwemshorts. Dat betekent dat ze in Frankrijk uit het zwembad geweerd worden. Maar goed, echte kerels zwemmen natuurlijk ook in zee, niet in het zwembad.

Nou is een ballenknijper op zich een weinig verhullend stukje textiel. En er zijn maar weinig mannen die daar van opknappen. Dat geldt ook voor de trimzwemmers. Een van de trimzwemmers trekt mijn aandacht in het bijzonder. Zijn ballenknijper verhult namelijk wel heel erg weinig. Aan de achterkant laat hij een bouwvakkersspleet zien. Eerst denk ik nog dat het broekje een beetje is afgezakt, maar later begrijp ik dat dit de gebruikelijke broekhoogte is. Ik neem mijn tijd voor observatie. En dan zie ik aan zijn manier van bewegen dat hij zich zeer comfortabel voelt bij het tonen van zijn bilspleet. Ik vermoed dat hij de enige is die zich comfortabel voelt, want de aanblik geeft mij een ongemakkelijk gevoel -en ik voel me niet snel ongemakkelijk. Al sjokkend vraag ik me af wat zo'n man bezielt.

Ooit droeg E. wel een ballenknijper, toen iedereen dat nog deed. En -zonder overdrijven- als iemand het kon hebben, was hij het wel. Daar had ik ook bewijs van, want natuurlijk had ik dat op de gevoelige plaat vastgelegd. Maar helaas zijn die prachtige opnamen ook verloren gegaan in de brand. Ik kan het dus niet meer aan mijn nageslacht laten zien. Maar gelukkig staat het mij nog op het netvlies gebrand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten