donderdag 31 januari 2013

Reputatieschade

Gisteren was onze auto de hele dag in de garage voor het maken van een reservesleutel. Als ruilauto kregen we een Fiat Brava mee. Dat riep allemaal goede herinneringen op, want voor deze auto hadden we er ook zo een. Ik was al even op de fiets op pad geweest, maar 'for old times sake' pak ik ook de Brava nog even om boodschappen te halen. Al onze auto's voelden aan als een verlengstuk van mijn lichaam. Dus even kijken of dat bij deze nog steeds goed voelt.

Op de parkeerplaats naast het huis stap ik in de auto. Het voelt vertrouwd. Achteruit de parkeerplaats maar af dan. Maar dat lukt niet. Ik ga de versnellingen langs: 1,2,3,4,5 en achteruit... Maar die vind ik niet. Ik ben niet voor een gat te vangen, dus ik zet de auto in zijn vrij en zo rolt hij zachtjes achteruit. Het loopt hier namelijk een beetje af. Een beetje wrikken en dan rij ik vooruit de parkeerplaats af.

Het rijden gaat als vanouds. De auto stuurt licht en de versnellingspook glijdt als een warm mes door het boter. Met een zwierige draai parkeer ik de auto. Maar even later moet ik natuurlijk weer weg. En dan herhaalt het zich weer: 1,2,3,4,5, maar achteruit, ho maar. Ik probeer dezelfde truc: vooruitrijden en 'm dan achteruit laten rollen. Ondertussen parkeert er een man met een Mercedes naast me. Hij kijkt verwonderd naar mijn acties. Ik zie hem denken: "waarom zet ze 'm niet gewoon in de achteruit?" Ja, hallo. Maar de truc die de eerste keer zo goed werkte op de parkeerplaats lukt me geen tweede keer. Ten einde raad bel ik E.: "Ik krijg de auto niet in z'n achteruit". E. weet raad: "Je moet dat ringetje onder de pook omhoog trekken." En inderdaad als een warm mes in het boter schiet de auto in zijn achteruit. Dat had onze Brava dan weer net niet.  

Ik ben niet ongezien gebleven, dus ik ben bang dat er toch wel wat reputatieschade is aan mijn imago als 'excellent driver'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten