donderdag 21 februari 2013

Een goed gevulde onderlip

Vanmorgen reizen E. en ik naar de natuursteenhandelaar. We zoeken een blad voor in de badkamer. Ik ging al eerder op vooronderzoek uit. Deze keer worden we door iemand anders geholpen. Het verloopt prettig en we komen vooruit tijdens deze sessie.

Op de terugweg in de auto zeg ik tegen E."Is het je wel opgevallen dat deze man een zeer goed gevulde onderlip had?" Nee, dat was E. niet opgevallen. Mij wel natuurlijk, ik werd er zelfs erg door afgeleid. Hij leek namelijk heel erg op de onderlip van een tante. Haar dochter heeft 'm ook, haar broer en zus ook, net als haar vader. "Zou het familie zijn?", vraag ik hardop denkend aan E. "Het is wel een heel kenmerkend detail." Net als kuiltjes in je wang en een billenkin. Die zitten meestal ook in de familie. Meestal gaat een goed gevulde onderlip samen met een dunne bovenlip, maar dat was bij hem niet het geval. Dat geeft een heel ander effect. Door mannen wordt dit vaak met een snor gecamoufleerd. Combineer je een goed gevulde onderlip met een goed gevulde bovenlip, dan heb je smoklippen. Dat was bij hem ook niet het geval: hij had een normale bovenlip in combinatie met een goed gevulde onderlip met een kuiltje. Dat zie je niet zo vaak. Fascinerend gewoon. 

Ik heb geprobeerd om het met een foto te illustreren, maar ik vond geen foto die paste. Zo bijzonder is het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten