dinsdag 5 februari 2013

Geheugentrucs

Het is alweer ruim acht maanden geleden dat ons huis is afgebrand. Dat is onvoorstelbaar. Het hele gegeven is onvoorstelbaar. Natuurlijk weet je het: we zijn immers druk bezig met de herbouw van ons huis. Maar er zijn momenten dat het even weg is, dat je geheugen trucs met je uithaalt. En dan slaat het je weer recht in het gezicht.
Vorige week bijvoorbeeld. Onze wc was verstopt. Gedachtenloos loop ik naar de keuken om de soda en de ontstopper onderuit het keukenkastje te halen. Alleen ligt daar geen soda. Dat lag in ons vorige huis op die plek. Net als de ontstopper. Ik kijk nog eens goed onderin het kastje: ik kan me niet voorstellen dat het er niet is. "Hadden we geen soda?", zeg ik tegen E. "Ik denk het niet hè?", zegt hij. Nee, dat was in ons oude huis.

Als je lang in een huis woont, zit je huis vol met spullen die je op enig moment van pas kunnen komen. Dingen waarvan je helemaal niet weet dat je ze in huis hebt, totdat je het nodig hebt. Zoals soda en een ontstopper. Maar in dit geval had soda en een ontstopper ook niet geholpen. Hier was een professional voor nodig.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten