donderdag 28 maart 2013

Geen dag zonder

Een huiveringwekkende stilte van mijn kant de afgelopen twee dagen. Het is zeker niet zo dat de lust tot bloggen me is vergaan. Helemaal niet. Maar mijn laptop doet het niet meer. Mijn trouwe vriend heeft de geest gegeven. Het zat er misschien al een beetje aan te komen. Hij kon niet meer zonder stekker, het opstarten lukte niet meer via aan en uit, maar ik kreeg 'm steeds nog weer aan de praat via het toetsenbord. Maar nu is het over en uit. Ik heb alle denkbare toetsencombinaties gekozen, maar helaas.

Nu mag ik even op de laptop van de jongste. Zij heeft een minilaptop. Een kek dingetje, daar niet van, maar voor mij is het toch wel behelpen. Mijn dikke vingers passen amper naast elkaar op het toetsenbordje en om de tekst op het minischermpje te kunnen lezen moet ik eerst een opgepluste leesbril aanschaffen. Het is dat ik tienvingerig blind kan typen. "Je boft toch maar met zo'n dochter als ik", zegt ze. "Dat ik je mijn laptop gewoon uitleen." Ik ben inderdaad een bofkont, maar morgen ga ik toch maar even op pad om te kijken of er nog weer leven in mijn eigen laptop kan worden geblazen. Zo niet, dan ben ik genoodzaakt om onmiddellijk tot de aanschaf van een nieuwe laptop over te gaan. Ik kan er geen dag meer zonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten