maandag 25 maart 2013

Hoe gaat het met je?

We hebben 'slimme' mail op het werk. Als je een naam intoetst, dan wordt die automatisch aangevuld met de achternaam van degene of van de afdeling die je het vaakst mailt. Tik ik Gra, dan krijg ik bijvoorbeeld het grafisch centrum, Ge, dan verschijnt de naam van collega, net als bij de P en de W. Vanmiddag tikte ik de F en zomaar ineens verschijnt daar de naam van een collega die vorig jaar overleed. Zelfs na bijna een jaar is hij nog steeds de F die ik het vaakst mailde. Blijkbaar is zijn mailaccount niet verwijderd. Of het zit nog in het geheugen. Dat weet ik eigenlijk niet. Ik schrok er een beetje van. Het leek er een beetje op alsof hij er nog gewoon was, alsof ik ook nog een antwoord mocht verwachten. En even, heel even maar, was ik in de verleiding om een mailtje te sturen. Zoiets als: Hee, hoe haalde je dat nou in je hoofd om er zomaar tussenuit te piepen? En hoe gaat het nou eigenlijk met je? Ik heb het niet gedaan. Als het erop aankomt weet ik immers dat het antwoord uit zal blijven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten