donderdag 14 maart 2013

Pakje kauwgom voor geen prijs?

"Kon u alles vinden?", vraagt de dame achter de kassa. "Ja hoor", zeg ik enigszins vermoeid. Als ik wat ik zocht niet had kunnen vinden, had ik het namelijk wel gevraagd. "Wilt u nog gebruikmaken van onze kassa-aanbieding? Twee pakjes kauwgom voor geen prijs?" Ze noemde natuurlijk wel een prijs, maar dat ben ik alweer vergeten. Het gaat om het idee.

Je komt het steeds vaker tegen: kassa-aanbiedingen. Bij de benzinepomp bijvoorbeeld. Als je net je tank voor een vermogen hebt volgegooid: "Wilt u misschien nog twee pakjes kauwgom voor geen prijs?" Ook hier is er natuurlijk wel degelijk een prijs'. Of bij de Jysk. "Wilt u misschien nog gebruikmaken van onze kassa-aanbieding? Een geurpotje voor geen prijs?". Mijn reactie is eigenlijk altijd: "Nee, dank je." Ik hou het dus netjes, maar wat komen al die opdringerige aanbiedingen me de neus uit! Waarom ik het netjes hou? Omdat het me nog erger lijkt om dat de hele dag te moeten vragen dan het te moeten aanhoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten