dinsdag 2 april 2013

Als jij thuis bent, is thuisblijven mijn hobby

E. en ik zijn al sinds mensenheugenis bij elkaar. Zo in de loop der jaren heb ik het ontstaansverhaal van onze relatie flink opgeleukt. Ik vertel de kinderen altijd: "Ik zag hem, ik dacht dat wil ik ook en toen was het één rechte lijn." Deze versie van ons tot elkaar komen is geïnspireerd op een reclame met Rintje Ritsma. Hij had het over de topprestaties die hem inspireerden tot zijn latere prestaties. Een topprestatie is een langdurige en goede relatie natuurlijk ook, zonder dat het overigens zo aanvoelt. En net als Rintje had ik ook een inspirerend voorbeeld. Mijn ouders vertelden eerste paasdag nog dat ze al 59 jaar verloofd zijn.

Ik ben meestal redelijk expliciet en weinig origineel in het betuigen van mijn aanhankelijkheid. Dat komt bij mij gemakkelijk. Niet dat het daarom minder waard is. Maar ik waardeer het wel als iemand het mooi weet te zeggen. Laatst las ik een mooie quote van Herman Brusselmans. Hij schijnt niet heel erg gelukkig te zijn in de liefde. En dat is erg jammer, zeker als je liefde zo mooi in woorden kunt vatten. Als jij thuis bent, is thuisblijven mijn hobby, is de zin die aan het brein van Herman is ontsproten.

Mooi. En het klopt wat mij betreft helemaal: dat is bij mij eigenlijk ook zo. Tenminste: dat is doorgaans zo, maar nu even niet, want morgen ga ik met mijn moeder en mijn zus naar Kopenhagen.

1 opmerking: