vrijdag 26 april 2013

Geen last van goede smaak

Ooit woonde ik een presentatie bij. De spreker vertelde dat hij met behulp van social media de weg naar een fantastische cultfilm had gevonden. Niet omdat hij zelf nou zo'n cultfilmliefhebber was, maar omdat hij niet zomaar een filmpje kon kijken. Zijn vriendin was namelijk kunstenares. Het moest dus wel echt iets zijn. Zij moest niet denken dat hij niet beschikte over een goede smaak. Die relatie had geen schijn van kans, dat is natuurlijk duidelijk.

Van goede smaak heb ik geen last. Dat weet E. allang. Maar soms gaat het zelfs E. te ver. "Ik wist niet wat ik zag", zegt E. Hij ontdekte een bedrag van €0,99 op de rekening van KPN. "En weet je waarvoor?", zegt E. Ik zou het zo snel niet kunnen bedenken, maar ik vermoed dat het is voor het kijken van een filmpje. Ideaal vind ik dat: die videotheek in je tv. "Voor het herbekijken van Hotter than my daughter. Dieper kun je toch niet zinken", aldus E. Nou weet ik het weer. RTL vraagt geld voor het terugkijken van haar programma's. Treurig maar waar, maar het moest echt even. "Toen had ik een dipje", zegt de jongste. En waar knap je nou meer van op dan van het kijken naar Hotter than my daughter? Het was duidelijk een noodgeval.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten