donderdag 11 april 2013

One handshake away

De wereld is maar klein. Natuurlijk omdat we internet hebben, maar dat niet alleen. Dat werd vanmiddag wel weer duidelijk. De baas sprak tijdens een kleine pauze over het grote speelveld waarop hij zich dag in dag uit begeeft. Dat steekt natuurlijk schril af bij het Mickey Mouse-veld waar ik op speel. Over enige tijd zal de baas bij Ronald Koeman aan tafel schuiven. Die treft hij dan op zijn speelveld, zeg maar. Binnenkort ben ik dus one handshake away van Ronald Koeman.

Maar goed, ik ben nog niet echt onder de indruk. Mijn zwager tekende gisteren namelijk een overeenkomst in het bijzijn van Poetin. Dus zit ik one handshake away van Poetin. Dan spreek je toch over een wereldspeelveld. De baas zit dan automatisch two handshakes away van Poetin. De baas gooit vervolgens royalty in de strijd. Hij is one handshake away van de koningin, Willem Alexander en Maxima. Voor mij geldt dan weer dat ik two handshakes away ben van de koningin, Willem Alexander en Maxima. Royalty, BN-ers, we zitten er dus maar een paar handshakes vanaf, hij op zijn grote speelveld en ik op mijn Mickey Mouse-speelveld. Wel een leuk speelveld trouwens, dat Mickey Mouse-speelveld van mij. Vorige week nog trof ik er Johnny de Mol. Met hem stond ik op Schiphol borst aan borst op een loopband. Daar was strikt genomen natuurlijk geen sprake van een handshake, eerder van een tietshake. De wereld is binnen hand- of tietbereik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten