vrijdag 10 mei 2013

Dat waardeer ik zeer

De oudste kijkt gisteravond even rond in onze digitale tv-bibliotheek. De ene na de andere gemiste uitzending rolt voorbij. Dat we al die uitzendingen gemist hebben is geen groot verlies. Na wikken en wegen besluit de oudste dat het toch jammer is dat we De slechtste echtgenoot van Nederland niet hebben gezien. De slechte echtgenoten zijn voorgedragen door hun vrouwen. De een is te plakkerig, de ander te bot, de ander heeft aandacht voor iedereen, behalve voor zijn vrouw. En dan heb je natuurlijk de opvliegende man, het grote kind, de engerd en ga zo maar door. De koppels brengen tijd door in afzondering terwijl een team deskundigen opdrachten bedenkt om de koppels nader tot elkaar te brengen.
 
Iedere week beoordelen de deskundigen welke man genoeg heeft bijgeleerd en dus niet de slechtste echtgenoot van Nederland kan zijn. In de gemiste uitzending mochten Roel en Mariëlle naar huis. En dat vinden ze allebei 'best kut', want 'ze zijn er nog niet.' Mariëlle doet namelijk alles voor Roel en Roel ziet haar amper staan. Mariëlle doet dat alles graag voor Roel, maar ze baalt er wel van dat hij zijn waardering voor haar nooit eens uitspreekt. Dat hij dat niet doet, maakt hem nog niet tot de slechtste echtgenoot van Nederland, aldus de jury. Roel en Mariëlle blijken namelijk een geweldig team te zijn. Niks aan het handje. "Ik vind het overdreven", zeg ik tegen E. "Jij loopt me toch ook niet voortdurend te complimenteren?" E. vindt dat dat wel meevalt en om me daarvan te overtuigen spreekt hij nu voortdurend zijn respect en waardering voor mij uit. Ook al is dat zo nu en dan wel behoorlijk dubieus. Zoals vanmiddag bijvoorbeeld. De oudste gaat met onze auto op stap.  "Daar mag je maar 30 kilometer hoor", zegt E. als we de route bespreken. "daar zit je moeder mij ook altijd over op de nek als we daar rijden." Na een korte pauze vervolgt hij: "Waar ik natuurlijk heel veel respect en waardering voor heb." En zo gaat het maar door. Ik heb inmiddels een goed beeld van zijn respect en waardering voor mij. Misschien kan hij eens een keer met Roel bellen om hem een aantal tips te geven. Misschien krijgt die het dan ook nog onder de knie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten