donderdag 20 juni 2013

Streep na streep na streep

Mijn vader is weerman bij het KNMI. Niet zoals Erwin Krol of Gerrit Hiemstra, maar meer een soort correspondent. Hij meet iedere dag hoeveel streep neerslag er is gevallen en dat belt hij dan om 10.00 uur door. En mijn vader doet dat niet alleen: er zijn overal mannen en vrouwen die dit ook doen voor het KNMI. Soms belt mijn vader dagen achtereen om te melden dat er geen millimeter regen valt. Morgen is dat wel even anders, want vanmiddag is er een flinke plens gevallen. Dat is nog eens dankbaar werk! Het is zelfs de vraag of de regenmeter van mijn vader deze waterhoos aankon. Een ding is zeker: de regenmeters in Enschede hebben nog spectaculairder nieuws te melden. Daar viel streep na streep na streep aan water. Dit filmpje stuurde de oudste me vanmiddag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten