dinsdag 2 juli 2013

Uitstel van aanschaf


Onze oudste komt vrijdagavond thuis met duct tape op haar sneakers. Ze kocht ze na de brand voor €8,00 bij Scapino. Dus je zou zeggen: schaf een paar nieuwe aan. Dat kan er toch nog wel vanaf? Voor zo'n overzichtelijke aankoop kun je toch nog wel een gaatje in je agenda vinden? Vooral als je de totale breakdown van je schoeisel ziet aankomen. Ze vertonen namelijk al weken scheuren en gaten.

"Ik koop nieuwe na de kermis", zei ze vorig weekend nog. Als het kermis in het dorp is, wordt er namelijk gezweefd. En als je zweeft zet je je af. Dus dat betekent schuren en slepen. En dat is bepaald niet goed voor je schoenen. Handig dus om een paar oude schoenen bij de hand te hebben. Maar einde weekend is dan ook einde schoenen. Ik ben dan ook verbaasd als ik haar een weekend later binnen zie komen met haar getapete schoenen. 

Het zou me niet moeten verbazen. Ooit gingen E. en ik samen op vakantie. E. had zijn basketbalschoenen ingetapet om de gaten eronder te verhullen. Destijds vond ik dat helemaal niet raar. E. zelf vond het bijzonder handig: stel dat de schoenen echt helemaal kapot zouden gaan, dan gooide hij ze onderweg gewoon weg. En ik? Ik vond het helemaal niet raar. 

Inmiddels is het rechtgezet. Ze heeft een paar identieke sneakers gescoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten