maandag 12 augustus 2013

8 en geen 24

Ik schreef er al eerder over: ik ben helemaal los met kopen via het internet. Vandaag bestelde ik stoelen. Zaterdag reisden we naar Nijverdal om even in de stoelen te kunnen zitten. Toch wel handig als de leverancier ook een echte winkel heeft waar je zo'n stoel dan even kunt bekijken. Okee, het is een eindje uit de buurt, maar we konden twee vliegen in een klap slaan: we namen ook de oudste weer mee uit Enschede. En omdat het vakantie is, koppelden we er ook een bezoekje aan het Twents museum aan vast.

De stoelen die ik op internet had uitgezocht waren erg mooi, maar die kopen we niet. De eetkamerstoelen wel: die zien er leuk uit en ze zitten goed. (Foto's volgen later!). Dus vandaag wil ik tot de koop overgaan. Dat doe ik dan weer via internet. Ik bestel 8 stoelen. Het gaat een beetje raar, mijn transactie wordt afgebroken, maar daar laat ik me natuurlijk niet door afschrikken. Ik begin gewoon weer van voren af aan. Als ik uiteindelijk tot de koop ben overgegaan, check ik de mail voor de bevestiging. Ik kan de status controleren via Mijn bestellingen. En dan zie ik tot mijn schrik dat er 3 keer een bestelling van 8 stoelen staat. En ook al zijn ze leuk, 24 stoelen zijn toch wel een beetje veel van het goede. Hetzelfde geldt voor drie keer een rekening voor 8 stoelen.

Gelukkig weet ik waar ik naartoe kan bellen. Nog zo'n voordeel van een 'echte' winkel achter zo'n internetstore. De nuchtere Twentse verkoper stelt me gerust: er is maar een bestelling waar een vinkje voor staat en alleen die bestelling wordt afgeleverd. "Maakt u zich maar niet ongerust hoor, u krijgt er 8, geen 24." Is het toch nog weer goed afgelopen. En donderdag zijn ze er al!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten