dinsdag 14 januari 2014

Omdenken en tuimelen

Onze jongste heeft een geheel eigen kijk op zaken. Zij verstaat de kunst van het omdenken, ze zou zonder problemen tuimelteksten kunnen maken. Net even anders tegen iets aankijken geeft je een frisse kijk op zaken.

Ik geef een voorbeeld: gisteravond nemen E. en ik als afsluiter nog een mandarijn na de stamppot boerenkool. Dat geeft een fijne frisse tegenwicht tegen de boerenkool. Het zijn de eerste mandarijnen uit een nieuw netje. Die uit het vorige netje zaten lekker ruim in de schil. Lekker makkelijk pellen! Het valt onmiddellijk op dat we beginnen aan een nieuw netje, want deze mandarijnen zitten juist heel strak in de schil. Dat maakt dat je ze veel lastiger kunt pellen. Dat hebben we liever niet. Ik rol mijn mandarijn over de tafel. E. kijkt ook bedenkelijk. "Deze zitten wel heel strak in de schil hè?", zeg ik. "Nou, wees blij", zegt de jongste. "Dan heb je des te meer mandarijn."

Mooie staaltjes van omdenken:



En van tuimelteksten:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten