dinsdag 7 januari 2014

Takkewijf

De dinsdagmiddag is een van de hoogtepunten in mijn werkweek. Dan komen de mannen van het werkproject namelijk langs met een kar met producten uit eigen tuin of keuken. Verschillende soorten cakes verspreiden een aangename zoete lucht in de gang. Ook jam, sap en zelfgemaakte boterkoek maken deel uit van het assortiment. Maar ook eieren, of producten uit de tuin, zoals boerenkool, aardappels of witte bonen. Vandaag hebben ze voor de verandering ook takken van de forsythia gesnoeid. Nu lijken het nog kale takken, maar ik weet wat ik ervan kan verwachten. Om misverstanden te voorkomen hebben ze er een kaartje aan vastgemaakt: Na een paar dagen huiswarmte lopen deze Forsythia-takken uit tot vrolijke gele voorjaarsbloeiers. Dat lijkt me wat: ik koop direct twee bosjes. Misschien komen er wel wortels aan. Dan heb ik direct een struikje voor in onze tuin.

Als ik naar huis ga stap ik tevreden en gewapend met twee takkenbossen de deur uit. "Hee takkewijf", zegt collega ad rem.  We schieten in de lach. Maar ja, dat kan ze nu natuurlijk wel met recht zeggen.


Dit soort educatieve filmpjes zijn voor een ambitieuze tuinier in spe zoals ik natuurlijk geweldig.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten