dinsdag 8 april 2014

Nageslacht!

Hoera! E. en ik hebben nageslacht! Dat is toch geen nieuws, zul je dan misschien denken. Maar dat is het wel! Onze jongste vernoemde namelijk twee vissen in haar aquarium naar ons. Ze vond al dat het een overdreven aanhankelijk setje was, maar nu heeft die aanhankelijkheid dan ook vrucht afgeworpen in de vorm van een piepklein oranje visje. Vorige week kwam ze al opgetogen beneden: "Jullie hebben een baby gekregen!", riep ze. Maar na een tijd navelstaren voor het aquarium kwam ik tot de conclusie dat het vast een blaadje was geweest. "Ik weet het zeker!, zei ze nog.

Vanmiddag komt ze triomfantelijk beneden met een doorzichtig plastic bekertje. "Nou wat zei ik?" En inderdaad in het bekertje zwemt een minuscuul visje. "Dat is een goed teken", zeg ik "dan voelen ze zich lekker in het aquarium". Even later komt ze met het bekertje met twee kleine visjes beneden. Ook het zwarte setje heeft gejongd. Alhoewel het nog onduidelijk is wie de vader van het zwarte visje is. Een paar weken geleden lag een van beide visjes namelijk dood in het aquarium. Geen idee of dat het mannetje of het vrouwtje was natuurlijk. Maar ook daar nu dus heuglijk nieuws!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten