zaterdag 5 april 2014

Stoelen retour

Deze week zouden onze stoelen worden bezorgd. We hadden er maar liefst 12 weken op gewacht. Dat is in onze persoonlijke geschiedenis ongekend, nog nooit eerder vertoond. We deden het lang met een gekregen bankstel. Dat werd vervangen door nog weer een gekregen bankstel. Daar kochten we uiteindelijk twee nieuwe stoelen bij die direct geleverd konden worden. Die stoelen hadden we nog toen ons huis afbrandde. Toen we afreisden om de nieuwe stoelen van onze keuze te gaan bekijken, hadden we er sterk rekening mee gehouden dat we ze direct mee terug zouden nemen. Ik begreep namelijk van de website dat ze ze in voorraad hadden. Maar jammer genoeg, was dat niet het geval. Omdat we ze toch wel graag wilden, namen we de levertijd (tussen 4 en 12 weken) voor lief. Het werden er 12 weken. Vol verwachting wachtten we de bezorging van de stoelen af.

Donderdag was het zover. Twee potige mannen kwamen ze bezorgen. Uitgepakt en al werden ze hier zo de kamer in gedragen. Ik loop ze in de hal tegemoet. Ik kijk een beetje raar tegen de kleur aan en als ze in de kamer gezet worden snap ik waarom: de stoelen zijn niet grijs, maar bruin. "Dit is niet de kleur die we besteld hebben", zeg ik tegen de bezorger. "Het staat wel op het papier", zegt hij. Dat zal wel, maar dat verandert natuurlijk niets aan de zaak: wij hoeven deze stoelen niet. Hij kent deze stoel ook helemaal niet in de kleur 'stone' die wij besteld hebben, alleen in donkerbruin en cognac. "Fijn, zul je zien dat die helemaal niet meer leverbaar zijn", zeg ik tegen E. De bezorger kan daar natuurlijk geen uitspraken over doen. We mogen de stoelen houden als we ze betalen. Maar dat gaan we natuurlijk niet doen. We betalen alleen voor de stoelen die we besteld hebben. We hebben de afgelopen 12 weken immers ook gezeten. Dus vertrekken de bezorgers weer met de stoelen. Ik zoek contact met de leverancier en de volgende dag laat die E. weten dat de stoelen in de kleur 'stone' nog wel leverbaar zijn. Maar wel weer 12 weken wachten natuurlijk...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten