donderdag 4 september 2014

Je gelooft het niet!

Regelmatig komen er op mijn facebookpagina advertenties voorbij met de titel Je gelooft het niet. Soms volgt daar dan een tekst op als: Zij maakt dokters razend! Daarbij wordt een afschrikwekkende foto van een vrouw geplaatst. Meestal gaat het dan om een gouden tip, bijvoorbeeld het ultieme geheim tegen rimpels. Het is de bedoeling dat de afschrikwekkende foto je nieuwsgierig maakt. En dat lukt vaak prima. Hier een voorbeeld.










Vandaag bevind ik mij in de gelukkige situatie dat ik zelf zo'n gouden tip kan doorgeven. En om het helemaal echt te maken heb ik ook een afschrikwekkende foto van mezelf gemaakt om bij te voegen. Ik had vanmiddag op het werk namelijk de hik. En net op het hoogtepunt van mijn hikaanval word ik natuurlijk gebeld. "Ik heb de hik", zeg ik direct om misverstanden te voorkomen. In het gesprek lukt het me om de meeste hikjes in te slikken, maar een aantal keren heb ik net mijn mond open, waardoor er een gierende hik in de hoorn van de telefoon knettert. Het is doodvermoeiend. "Mijn zus zegt altijd dat je een slok water moet nemen terwijl je op de kop staat." zegt mijn gesprekspartner. Ik ben inmiddels zover dat ik wel iets wil proberen. En zo gezegd, zo gedaan: ik neem een slok water, ga voorover staan en slik... en weg is de hik! Geweldig! Je gelooft het niet! Ik heb er even een advertentie van gemaakt.

Je gelooft het niet!
Vrouw van 53 jaar lost hardnekkige hik 
op  met een slok water.
Het enige wat zij hoefde te doen was 
op de kop gaan staan en slikken. 
Het maakt dokters razend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten