vrijdag 19 december 2014

Als een zoutzak op de bank


Het is gelukt! We hebben de kerstvakantie gehaald. Maandag was er voor mij nog een kleine hapering: mijn eerste en enige ziektedag in jaren. Maar gelukkig is het nu weer goed en kan de vakantie beginnen.

Ook de rest van het gezin is blij dat de kerstvakantie nu is begonnen. De jongste had vanmorgen een feestelijke ochtend op school. Met een diepe zucht komt ze binnen. "Pfffff, nou hè hè.", zegt ze. "Nu ga ik mijn laptop van boven halen en dan ga ik lekker als een zoutzak op de bank hangen." Het spreekt mij aan. Ik ga het straks ook proberen. Ondertussen voegt zij de daad bij het woord. Ik ben nog even bezig met de was. Als ik de kamer binnenloop ligt haar laptop op de grond. Ze is al even  voorbij het 'zoutzakken': ze slaapt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten