zondag 4 januari 2015

100 % nachtmerriemateriaal

Zo nu en dan heb ik een akelige droom: ik ben de hele tijd aan het inpakken of redderen, maar ik kom niet verder - ik zit vast. Ik kom nergens. Of zoals laatst, toen ik droomde dat ook ons nieuwe huis was afgebrand. En soms is het niet zo grijpbaar, maar dan word je toch wakker met de gedachte: "Gelukkig, het was maar een droom."

Al mijn dromen kunnen niet in de schaduw staan bij wat boer Gert-Jan vanavond in de eerste aflevering van Boer zoekt vrouw overkwam. Hij deed een oproep, legde zijn ziel bloot en verwoordde zijn diepste wens voor miljoenen televisiekijkende Nederlanders: hij wil namelijk nog zo graag een vrouw. 37 jaar oud, een bedrijf, net een nieuwe koeienschuur. Een prima leven, maar met die ene missende schakel:die lieve aardige vrouw. Vanavond bleek dat Gert-Jan slechts bij twee van al die miljoenen kijkende en gewillige vrouwen een gevoelige snaar had geraakt met zijn oproep. Als dat geen eersteklas nachtmerriemateriaal is...

Ik hoop van harte dat hij met een van de twee heel gelukkig wordt. En als dat niet lukt, dat er dan toch nog een hele leuke spijtoptant opduikt. Dat verdient hij wel omdat hij zich zo kranig heeft gehouden. Misschien dat er een van de vrouwen van Willem bij nader inzien toch liever voor Gert-Jan wil gaan. Willem had namelijk 56 brieven en dat viel hem zelf heel erg tegen. De teleurstelling dat hij niet door was, was zo groot dat hij zijn tranen bijna niet kon bedwingen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten