vrijdag 26 juni 2015

Vanuit de broekzak

Woensdag is mijn vrije dag. In de loop van de dag loop ik de tuin even in om alles even weer bij te werken. Als ik in huis terugkom, heb ik twee gemiste oproepen van de baas. Eentje via facetime en een gewoon telefoontje. Dat lijkt dringend, dus ik bel direct terug. De baas neemt op dat moment niet op. Ondertussen ben ik al zover dat ik klaar ben voor een crisis. Ik check mijn mail: niks, vervolgens schaal ik op naar RTV Noord, ook daar niks wat met mijn werk te maken zou kunnen hebben. Dan maar naar Nu.nl en de NOS app. Maar ook daar geen calamiteiten die verband zouden kunnen houden met het werk. Ik besluit het er maar even bij te laten en wacht een telefoontje af. Maar er gebeurt verder niks die dag.

Controleverlies


De volgende dag komt de baas achteloos binnenlopen. "Oh ja, die twee telefoontjes, die kwamen vanuit mijn broekzak". Direct er achteraan als om zichzelf te excuseren: "Dat heeft G. ook vaak". Collega G. is met vakantie en hem kan nu van alles worden aangewreven.  "Wat gebeurt er dan in vredesnaam in je broekzak?", zeg ik.  Dat blijft een beetje vaag. Het was duidelijk een momentje van controleverlies in die nauwe broekzak. Misschien toch overstappen op een bigasspocket?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten