zondag 18 september 2016

Levensgevaarlijk, die emoticons

Nog niet zo lang geleden vond ik ze belachelijk: emoticons. Maar niets veranderlijker dan een mens. Nu gebruik ik volop emoticons in mijn berichtjes. Maar dat is niet geheel zonder gevaar. Voor je het weet, stuur je namelijk heel andere berichtjes de wereld in.

Onze oudste zit sinds kort in Maastricht. Onze communicatie verloopt nu vooral via whatsapp. Ideaal voor het uitwisselen van informatie, maar natuurlijk onderhoud je een relatie niet door enkel informatie uit te wisselen. Daar horen ook emoties bij. En wat is daar nou geschikter voor dan een emoticon? Dus gebruik ik die vaak en in combinatie. Ik leef me er echt in uit. Zo sluit ik vaak af met deze zelfbedachte combi: 
Een eenvoudig droog kusje vind ik namelijk te mager voor mijn innig geliefde kind. Ook de gebruikelijke emoticons zoals deze: 

vind ik te gangbaar om de unieke liefde voor mijn kind uit te drukken.
Dus vandaar de toevoeging van de tongen en de druppels. Precies wat ik wil. Tot de jongste me vandaag zegt: "Zeg mam, die regendruppels die jij steeds gebruikt, die staan eigenlijk voor iets heel anders hoor!" "Ja voor speeksel", zeg ik. "Nee", zegt ze met een veelbetekenende blik. "Het staat voor sperma". Ik vind het vergezocht en ik check het direct even bij de oudste voor een second opinion. Die geeft me via whatsapp even een emoticonuitleg: "Het staat vaak voor sperma, ja, maar dan veelal in context. (ze stuurt de onderstaande emoticons erbij met daarbij de uitleg dat de aubergine de penisemoticon is). De officiƫle betekenis is natuurlijk ook gewoon regen, maar dit zijn extra betekenissen die er in de volksmond aan worden gegeven."
Kijk, als ik er zo naar kijk, dan kan al mijn innigheid ook heel anders worden uitgelegd. Maar wie weet dat nou? "Eigenlijk zou ik hier puur uit educatieve overwegingen een blogje over moeten schrijven", zeg ik tegen de oudste. "Nou wat let je?", zegt ze. 

Bij deze.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten