dinsdag 19 december 2017

Met inscriptie

Ik ben dol op horloges. Het is het enige sieraad - samen met mijn gitje- dat tot mijn standaarduitrusting behoort. Bij horloges is het vooral een sport om ze goedkoop te scoren: Kruidvat, Trekpleister, de markt en Action zijn de vindplekken voor dit soort horloges. Daarbij is het de kunst om horloges te scoren die wel goedkoop zijn, maar er niet zo uitzien.

Struikelblok

Een enkele keer zie ik een duurder horloge dat ik graag wil. Dat was bijvoorbeeld het geval bij het bamboe horloge van Timeboo. Een mooi horloge, stoer. 'Mooi verjaardagscadeau', dacht ik in mei vlak voor mijn verjaardag. Dus het horloge kwam met stip op mijn wensenlijst terecht. Ik had ook nog een aanvullende wens, want je kon er ook een inscriptie in laten branden. En die wilde ik er graag bij. Daar kon mijn gezin echt niet omheen. De inscriptie bleek een struikelblok. Daar kwamen ze voor mijn verjaardag niet uit. Dus kreeg ik een tegoedbon.

En dan toch


En even dacht ik dat het daarbij zou blijven. Want tot dit weekend geen spoor van een horloge. Maar zaterdag was het dan zover: het langverwachte horloge was binnen. Met een speciaal ontworpen zwikman en een zeer toepasselijke inscriptie: k wil toch zeker nait te loat wezen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten