dinsdag 2 januari 2018

Dit is jouw nummer

Boomerang Card
Een tijd geleden zag ik Frank Evenblij in een programma. Hij vertelde dat hij zijn zoontje het nummer  Old man van Neil Young cadeau had gegeven. Het kleine jongetje roept nu iedere keer als het nummer wordt gedraaid 'Dat is mijn nummer hè pap?' Ik vond het een prachtige gedachte om je kind een nummer cadeau te doen. Dat is pas een cadeau met eeuwigheidswaarde.

Een tevreden mens

Vorige week was onze oudste jarig. Wensen had ze eigenlijk niet. Ze heeft een typemachine en een blender. Daarmee heeft ze alles wat haar hartje begeert. Na lang nadenken kwam ze dan toch met een materieel cadeau: linten voor haar typemachine. 'En verder weet ik het echt niet hoor. Geef maar iemand in Afrika een geit cadeau' liet ze ons weten.

Immateriële cadeaus

Geen materiële cadeaus dus. Maar over immateriële cadeaus had ze niks gezegd. Dus ben ik haar in de dagen voorafgaand aan haar verjaardag immateriële cadeaus gaan sturen. En dat viel in goede aarde. Na de tweede dag appte ze: Dit vind ik echt leuke cadeaus 😍. De eerste dag kreeg ze een voor haar persoonlijk gemaakt gifje. Daarna volgden eeuwigdurende moederliefde, een mooie foto van Rijksstudio van vrouwen in een zweefmolen, een mooi gedicht en natuurlijk een eigen nummer.

Het eigen nummer

Dat eigen nummer vroeg wel even wat denkwerk. E. en ik waren het er niet direct over eens. Haar eigen nummer moest natuurlijk perfect bij haar passen. En we wilden dat het een klassieker was. Eentje waar ze haar hele leven mee vooruit kan. Het is uiteindelijk After midnight van JJ Cale geworden. Vanaf haar geboorte is after midnight namelijk haar favoriete deel van de dag. Dus dat past. En laten we eerlijk zijn: JJ Cale past altijd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten