vrijdag 17 augustus 2018

Mensen van het gepasseerde station

...dat is niets bijzonders
We grasduinen in Schotland in een van de vele kringloopwinkeltjes daar. Daar hebben ze mini-kringloopwinkels per goed doel. Ik kijk graag tussen het glas- en steenwerk en om de tijd te doden kijkt E. tussen de cd's. Hij vindt er eentje van Rufus. Die nemen we mee.

"Het is eigenlijk een gepasseerd station natuurlijk", zegt E. Tegenwoordig kun je immers streamen wat je wilt - en dat doen we ook. Maar cd's hebben nog steeds aantrekkingskracht. Als ons huis niet was afgebrand, dan hadden we ook nog een flinke collectie lp's gehad."Wat maakt het uit?", zeg ik. "We lezen toch ook kaart?" We hebben de navigatie-assistentie uitgeschakeld - behalve als we een grote stad in- of uitrijden. We waren de dwingende instructies van de dienstdoende dame al snel zat. We zijn tenslotte met vakantie. Het leek af en toe wel alsof we met z'n drieën in de auto zaten. Dus hebben we de kaart die we nog in de auto hadden liggen erbij gepakt. En dat bevalt prima. Zo kom je nog eens ergens. "En we lezen gewoon boeken", vul ik aan. We hebben een flinke stapel boeken achterin de auto liggen. Ook dat hoort bij vakantie. De e-reader is thuis gebleven. Superhandig als je met het vliegtuig gaat, maar als dat niet het geval is, dan lees ik liever een boek.

"Misschien zijn wij wel mensen van het gepasseerde station", zeg ik tegen E. Voor een deel in ieder geval. En dat bevalt prima.

6 opmerkingen:

  1. Beste Jannie, vandaag kwam ik bij toeval op je blog terecht en ik was meteen gecharmeerd van de eenvoud ervan. KISS: keep it simple stupid. Ben binnen Blogger al lang op zoek iets soortgelijks maar ik slaag er maar niet in. Graag zou ik je een paar technische vragen over je blog willen stellen, maar ik weet helaas niet waar ik je kan bereiken. Is het veel gevraagd om een berichtje achter te laten op een van mijn blogs https://groenkost.blogspot.com/
    Dank
    Servé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Servé, ik lees je berichtje nu pas. Heb een tijdje niet geblogd. Volgens mij kan ik geen berichtje op je blogs achterlaten. Ik zie geen reactiemogelijkheid. Ik heb niet veel verstand van de techniek achter Blogger, maar ik kan je wel zeggen welk thema en welke indeling ik heb gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Jannie, ik was mijn berichtje eerlijk gezegd weer vergeten. Maar nu ik je blog weer zie, ben ik weer helemaal verkocht. Heel mooi en zonder overbodige franje. Als je mij wil laten weten welk thema en indeling je gebruikt hebt, zou ik dat erg op prijs stellen. Alvast dank voor je reactie.
      Vriendelijke groet,
      Servé

      Verwijderen
    2. Hoi Servé, Het thema dat ik heb gekozen is 'eenvoudig'.
      Indeling: navbar transparant. In plaats van een titel en koptekst heb ik een afbeelding gekozen. Dat is mijn Praats-afbeelding. Dat vind ik zelf mooier dan een tekstkop.
      Dan heb ik gekozen voor 2 kolommen. Links mijn posts en rechts een sidebar met gadgets. Je kunt zien welke gadgets ik gekozen heb.
      Jij hebt nu gekozen voor drie kolommen in je blog. Dat maakt het iets drukker.

      Ik hoop dat je er iets aan hebt!

      Groet en succes,

      Jannie

      Verwijderen
  3. Dag Jannie,

    dank voor je info. Ik ben er mee aan de slag gegaan, maar bereik toch niet de frisse uitstraling die jouw blog biedt. Ligt meer aan de onkunde van deze stumperd dan aan jouw inbreng. Veel succes nog met bloggen.

    Groet,
    Servé

    BeantwoordenVerwijderen