woensdag 17 januari 2018

Een stressreducerende snuif

Geen stress
Stress? He-le-maal geen last meer van. Heb ik dan geen stressvolle baan of leven? Absoluut wel! Op het werk word ik maximaal belast, compleet opgebruikt. Iedere week weet ik voordat ik aan de week begin al dat ik mijn werk niet af krijg. Maar ik begin er met frisse moed aan. Ik stort me erin en probeer zoveel mogelijk werk weg te werken. Zonder stress.

Lekker geurtje

Hoe ik dat doe? Ik had er eerder niets zinnigs over kunnen zeggen, maar sinds kort weet ik waarom. En sinds ik het weet gebruik ik die wetenschap ook actief. Wat is namelijk het geval? Je hebt minder stress door de geur van je partner. Het is niet iets wat ik zomaar even verzin. Nee, het is gebaseerd op heus wetenschappelijk onderzoek. Een groep onderzoekers van de universiteit van British Columbia in Vancouver voerde dit benijdenswaardige onderzoek uit. Vrouwen die aan een shirt van hun partner roken hadden duidelijk minder stress dan vrouwen die aan een schoon shirt of aan dat van een ander roken.

Blij met de wetenschap

Dat geur heel bepalend is op het relationele vlak wist ik al. Maar dit was nieuw voor me. Ik ben blij dat ik het weet. Voel ik nu iets van stress opkomen, dan druk ik mijn neus onder E's oksels en neem een diepe snuif. Heerlijk en zóóó ontspannend.

:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten