woensdag 27 november 2019

Een ondankbare taak

Zo gaat het. 
Gisteren werd bij ons een nieuwe droger afgeleverd. Door Cool Blue. Met een glimlach dus. En wij ontvingen 'm ook met een glimlach. Onze oude droger heeft namelijk na zeven jaar te zijn afgebeuld de geest gegeven. Opgebruikt, afgeserveerd en versleten. Het verwarmingselement raakte steeds oververhit. En dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Gebruiksaanwijzing

Vanmorgen lees ik de gebruiksaanwijzing van de nieuwe droger voor ik 'm in gebruik neem. Zo lees ik dat ik voor gebruik eerst een vochtig doekje door de trommel moet halen. Dus dat doe ik. Niet dat het helpt, want het stinkt nu nog als de moord, maar ik heb de instructies tenminste gevolgd.

LOL

Het schijnt dat niet heel veel mensen de gebruiksaanwijzing lezen. Het schrijven van zo'n instructie lijkt me dan ook maar een ondankbare taak. Maar deze schrijver had er voor zichzelf een leuke dag van gemaakt. Een van de aanwijzingen voor gebruik is namelijk: Ga niet op de open deur zitten of staan. Zo kan ik er nog wel een paar bedenken: Sla niet op de droger met een voorhamer. Gooi het apparaat niet tegen de muur. Gooi geen nat servies in de droger. De mogelijkheden zijn eindeloos. En natuurlijk veel leuker dan een zin als: Dit apparaat is uitsluitend bestemd voor huishoudelijk gebruik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten