maandag 10 augustus 2020

Perfect samenspel


We hebben ons samenspel geperfectioneerd. E. en ik zijn al meer dan veertig jaar samen. We weten waar de een goed in is en waar de ander. Dat weten we. Allang. Zonder erover te praten. Het gaat vanzelf. Het is gemakkelijk. Soms ergert het. Dan hebben we er even discussie over. "Dat kistoe beter", zegt E. als het bijvoorbeeld gaat om cadeautjes kopen. "Doe kist ook wel", zeg ik dan. Dan is het net even te gemakkelijk.

Gas geven en remmen

Waar ik gas geef, remt E. af. Bijvoorbeeld als het aankomt op het interieur. Daar verandert E. het liefst niks. Terwijl ik altijd bezig ben om mijn 'nest' te perfectioneren. Doorgaans valt het reuze mee. In periodes dat ik het te druk heb, heb ik er zelf ook weinig energie en oog voor. Maar vooral als ik even vrij ben steekt het de kop op. E. heeft inmiddels honderdduizend variaties voor het afremmen bedacht. Van "Kiek nog mor eevm verder" tot "Liekt mie nait goud tou".

Goede aankoop

Onlangs kwam daar nog weer eentje bij. "Kom es kieken", zeg ik tegen E. Ik zit op de bank met de laptop. Op Facebook marktplaats staat een schaarlamp. Ooit hadden we er thuis ook zo eentje. Sindsdien heb ik er een zwak voor. "Woar wilst dij hebben?", zegt E. die onmiddellijk snapt dat ik in de aanschafmodus sta. Ik wijs naar een hoek van de kamer waar ons lichtplan nog niet helemaal voldoet. E. kijkt. "Leuk toch?", zeg ik. En dan komt het:"Wie kinnen der ook zo eevm van genieten". 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten