zaterdag 7 november 2020

Roofgoed

Anticiperend op een volledige lockdown haast ik me naar het winkelcentrum. Ik bezoek daar de betere lingeriezaak waar ik mijn BH's aanschaf. In het begin van dit jaar raakte een van mijn Primadonna's zoek in het zwembad. Eerst dacht ik nog dat iemand mijn zwarte Primadonna per ongeluk had meegenomen. Maar de BH kwam niet terug. "Dat kun je wel vergeten', aldus mijn aquarobiclerares. En dat was bijna gelukt, maar ik kom nu toch echt een BH tekort. En het zal mij niet gebeuren dat ik bungelend de lockdown inga. Ik stel prijs op persoonlijke verzorging. Het dragen van een kwaliteits-BH maakt daar onderdeel van uit. Ook als ik thuis werk.

Geen risico 

Het is rustig in het winkelcentrum. Ik ben direct aan de beurt en vertel wat ik zoek: een zwarte Primadonna. "Sinds de gedeeltelijke lockdown is er geen winkelend publiek meer", vertelt de dame in de zaak. "Alleen maar doelgerichte kopers, zoals jij." Ik vertel haar dat ik nog een zwarte BH mis in mijn collectie als gevolg van de onfortuinlijke vermissing in het zwembad. Ze zoekt mijn gegevens erbij en haalt een aantal opties uit de kast. Ze is niet verbaasd over het verdwijnen van de Primadonna. "Als je ze kwijt bent, dan krijg je ze niet weer terug", zegt zij stellig. "Maar BH's zijn toch maatwerk?", werp ik tegen. "wat heb je daar nou aan om een BH van iemand anders mee te nemen?"

Nog sterker

"Ik kan het je nog sterker vertellen", zegt ze. Nog sterker is altijd beter. Ik ben daar dol op, dus ik knik bemoedigend. "Hier was laatst een vrouw in de zaak en die was al haar Primadonna's kwijt. Gestolen van de waslijn." Ik kijk haar verwachtingsvol aan. Ik hoop op een ontknoping. Maar die blijft helaas achterwege. "Het is roofgoed.", verzucht ze. 

Ik schaf er direct twee aan. Dan heb ik een ruime basiscollectie.  En ik weet genoeg: mijn twee nieuwe BH's gaan achter slot en grendel of worden op het lichaam gedragen. Geen risico.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten