zaterdag 28 augustus 2021

Een brilletje voor het shoppen


"En? Hoe gaat het met je bril?", vraagt collega. De vraag stellen is 'm beantwoorden. Ik loop zonder bril rond. Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik mijn alles-in-1-bril. Ideaal leek dat me: geen rondslingerende brillen meer in verschillende sterktes, maar 1 bril voor alles. Het idee was dat ik er zowel veraf, als op het scherm als dichtbij mee zou kunnen zien. Ik zat middenin het gewenningsproces toen de mondkapjes hun intrede deden. In plaats van altijd goed zicht, was het toen constant mistig. Dus ging de bril af. En de bril bleef af.

Jammer

"Het is geen succes", zegt ik tegen collega. "Veraf zie ik beter zonder bril. Voor mijn schermwerk heb ik net iets meer of minder nodig, afhankelijk van mijn werkplek. Dan moet er net een half plusje of een plusje bij. En voor het lezen draag ik liever een leesbril - dan heb je het hele blad scherp. Het is meer een brilletje voor het shoppen: dan zie je alles goed en kun je de prijzen nog lezen ook. " En dat verklaart dan ook direct waarom ik de bril het afgelopen jaar amper gedragen heb. Ik heb niet geshopt. "Jammer", zegt collega. Ja, jammer.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten