"Een lullige opmerking met een smiley erachter blijft nog steeds een lullige opmerking." Ik hang aan de lijn met een consultant van de leverancier van ons intranet. Ik heb een vraag gesteld op het daarvoor bestemde platform. Onze specialist in huis had geen antwoord op mijn vraag, dus hij verwees me door. De eerste reactie op mijn vraag was van deze consultant. Een lullige reactie. Een lullige opmerking met een smiley erachter. Een andere consultant corrigeert het met een uitgebreide uitleg en ik krijg nog meer tips. Ik vind de lullige opmerking niet acceptabel. Dus ik ga er -zoals onze zoon zou zeggen- met gestrekt been in. Ik tag haar en geef aan dat ik het geen fijne reactie vind en dat ik er van uitga dat het platform bedoeld is om vragen serieus te nemen en te beantwoorden. Vervolgens tag en bedank ik iedereen die een constructieve reactie heeft gegeven.
'Next level'
Nog geen uur later hangt ze aan de lijn. Ze heeft mijn reactie gezien en wil het even rechtzetten. Zij heeft namelijk te maken met heel veel mensen die de basics nog niet kennen. Daar heb ik geen idee van. Mijn kennis is duidelijk 'next level'. Ze heeft het verkeerd ingeschat. Ik laat haar even praten. Er volgt nog een hoop onnodig geslijm. De smiley gebruikt ze dan omdat ze het kennisniveau niet kan inschatten en dat is dan bedoeld als afzwakking of relativering, vertelt ze. "Een lullige opmerking met een smiley erachter blijft nog steeds een lullige opmerking", zeg ik. Daar valt ze even stil van. Maar ze herpakt zich en verzekert mij dat ze in het vervolg nooit weer de fout zal maken om mij verkeerd in te schatten. Nee, dat denk ik ook niet.
Ik denk dat het de bedoeling is dat ik mijn reactie nu verwijder. Maar dat doe ik niet.
De illustraties op mijn blog zijn afkomstig van Boomerang Cards. Hier vind je deze.
De soundtrack bij de blog is van:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten