maandag 23 juni 2014

Rome2Rio

We gaan deze zomer naar Picardië. Heerlijk: het is er niet zo warm en niet zo druk als zuidelijker in Frankrijk. E. gaat aansluitend een week naar Italië waar hij iets gaat bijleren op zijn vakgebied. Wij -de dames en ik- gaan weer naar huis. Dan is het wel even puzzelen om uit te vinden hoe je vanuit Picardië naar Le Marche in Italië reist. Het zal hoe dan ook een reis met de auto, het vliegtuig, de trein en de bus worden. Dat vraagt dus wel wat planwerk. Gelukkig hebben we dan internet, want met een ouderwets spoorboekje zou je niet zover komen.

En naar die ouderwetse spoorboekjes heb ik ook helemaal geen heimwee, ook al zie ik ze nog zo voor me. Je hebt namelijk geweldige sites om je reis uit te stippelen. Zo ontdekte ik de site Rome2Rio. Vul een vertrekpunt in en een bestemming en de site zoekt voor je uit hoe je naar je bestemming zou kunnen reizen, meestal met een aantal opties. Ik kijk even hoe het voor de reis van E. uitpakt en dan vul ik lukraak wat bestemmingen in. Leuk. Gelukkig hoef ik het niet voor het 'echie' te regelen. Dat is deze keer aan E.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten